Codzienna praca pozycjonera
Pozycjonowanie to obszar marketingu internetowego, którym na co dzień zajmuje się pozycjoner lub inaczej zwany specjalista ds. SEO. Na czym jednak polega codzienna praca pozycjonera i w jaki sposób pomaga firmom promować się w Internecie?
SEO - co to takiego?
Jest to kompleksowa usługa, która obejmuje działania wykonywane na stronie oraz poza nią. Aby pozycjonowanie przyniosło korzyści dla strony, musi ona być odpowiednio zoptymalizowana pod kątem wymagań wyszukiwarki, a także posiadać wartościowe linki z innych stron. Strona musi, więc m.in. posiadać oryginalne, unikalne treści bogate we frazy kluczowe, mieć zoptymalizowane meta znaczniki, czy posiadać przyjazne adresy URL, a także być linkowana w wartościowych miejscach.
Na czym polega praca pozycjonera?
Na pewno praca ta do nudnych nie zależy, dlatego, że pozycjonowanie może dotyczyć wielu firm i rozmaitych branż, począwszy od stomatologów, lekarzy, przez sklepy internetowe z odzieżą, zabawkami, skończywszy na firmach oferujących automatykę przemysłową. Na co dzień pozycjoner odpowiedzialny jest za przygotowywanie audytów SEO z rekomendacjami do wdrożenia, optymalizację stron internetowych, linkowanie, analizę i monitorowanie efektów z działań oraz opracowywanie dalszej strategii.
Jaki powinien być idealny kandydat na to stanowisko?
Praca pozycjonera należy do zajęć, które wymagają czujnego oka i dużych nakładów cierpliwości. Każda branża rządzi się swoimi prawami, powinien, więc być kreatywny i myśleć nieszablonowo. W przypadku sklepów internetowych pozycjonowanie będzie wyglądać inaczej niż w przypadku stron wizytówkach, czy blogów. Specjalista ten powinien również być dobrze zorganizowany, gdyż chaos w tej pracy nie jest mile widziany, z tego względu, że wszystko musi być przemyślane i przeprowadzane z głową.
Narzędzia pomocne w pozycjonowaniu
Pozycjoner obowiązkowo w swojej pracy wspomaga się narzędziami czy programami, które zwiększają jego efektywność, a także skuteczność. Są to przykładowo narzędzia analityczne takie jak Google Analytics, czy Google Search Console, które pozwalają śledzić efekty, jakie przynosi pozycjonowanie strony.